Ez
egy hosszú poszt lesz. A politika aljasságáról, a szereplők egy részének
hitványságáról és egy mai koncepciós
eljárásról szól. Csak az kezdje el
olvasni, aki erős gyomorral rendelkezik. Viszont cserébe megtudhatja az igazságot és érthetőbbé válik sok dolog az elmúlt évekből.
Elindult
a telefonos és a suttogó lejárató kampány is. Laminé Antal Èvát a
lokàlpatriotàk jelöltjét is támadják, sokat sejtetően érzékeltetve, hogy még
"ügye van". Emlékszünk még a klasszikus „kabátlopásos” történetre? Na, valami hasonló van itt is.
Négy
évvel ezelőtt, soha nem látott lejárató kampány folyt Laminé lejáratására. 800 millió
volt a tét, mindent bevetettek.
Hazugságok és rágalmak tömege, bérkampányolók más városból, hihetetlen
erőbedobás. Miután Gulyás hatalomra került,
mindent megpróbáltak a hamis vádak igazolására, de a Miskolcon indított perben
a vád kártyavárként omlott össze. A vád
nem fellebbezett, nem kérte a részletes indoklást, nem véletlenül….
No,
de sebaj! 2 héttel (!) a felmentése után
újra megvádolták Laminét és a pert húzták, húzták, húzták, mint a rétestésztát.
A cél egyértelműen Laminé megfélemlítése volt, elrettentése attól, hogy újra
induljon. Hiszen „ügye „van. A vád olyan bonyolultan lett megfogalmazva,
annyira próbálták elleplezni , hogy Laminé nem is értette mi, a baj. Ezért nem akart a per elején vallomást tenni,
nem értette, hogy ha törvényesen járt el, ha az Állami Számvivőszék , az
ügyészség, rendőrség nem talált törvénytelenséget, mi a vád, mi a gond azzal az
uszodával, amiről a rendőrségei műszaki szakértő is azt állítja, hogy mintegy
1,5 millió Ft-os többletköltséggel befejezhető lett volna . ( a többletköltség
a 8-ak miatt merült fel… )
Szóval
meg kellett várni, amíg kirajzolódik a vád, egyáltalán látható lesz, hogy az
után, hogy Gulyás szétverette, betemettette az uszodát, mintegy 50 milliós kárt okozva, miért és
egyáltalán mivel vádolják Laminét. Aztán szép lassan fény derült mindenre. A per végén elmondott és a Bíróságnak átadott
vallomásában Laminé összefoglalta mindazt, ami
a perben tanuk által, bizonyítékokkal igazoltan és alátámasztottan
elhangzott.
A
történet játszódhatna a Rákosi kor alatt is. Nem, ez ma történik. Demokráciában – állítólag. Ez a demokrácia? Magyarország , ma. Vagy csak Füzesabony ma? Végtelenül szomorú. És
tanulságos. Ma, itt, Magyarországon meg
lehet vádolni úgy egy tisztességesen dolgozó embert, hogy neki kell bizonyítania az ártatlanságát és nem a vádlónak a bűnt? Politikai indokkal? Politikusok megrendelésére? Hát kik ezek a hitvány emberek?
Minden magyarázkodás helyett és csak az
igazság tisztázása végett közkinccsé tesszük Laminénak a Bíróság előtt (!!!!!)
tett tanúvallomását, amit az után tett, hogy a Bíróság már az összes tanút
meghallgatta, tehát a bizonyítékok és vallomások rendelkezésre álltak.
Hangsúlyozzuk, hogy a lenti anyag nem a
Fürkésző írása. A füzesabonyi Bíróság
nyilvános tárgyalásán hangzott el, mindenki által megismerhetően és írásban a Bíróságnak is átadva.
Az
olvasmány tanulságos. Kiderül belőle, hogy Laminé Antal Évát, Füzesabony
polgármesterét nem lehetett megtörni. Nem lehetett hamis vádakkal
megfélemlíteni és az igazság, ha lassan is, de győzni fog ! És Füzesabonynak tudnia kell, hogy kik dolgoztak
valóban a városért, és kik próbálták a város fejlődését megakadályozni. És
tudni kell, hogy léteznek még hitvány emberek és koncepciós eljárások…
Néhány
adalék a szereplőkről:
- dr. Kovács Csaba a Heves megyei Önkormányzati Hivatal aljegyzője lett
- Dudásné a Heves megyei Önkormányzati Hivatal pénzügyi osztályvezetője lett
- dr. Poczok Szabolcs a Heves megyei Önkormányzati Hivatal jogi osztályának munkatársa lett
„Ez
ám a karrier!” Harminc ezüstről nem tudunk.
És
a „nyolcak”? Nos, úgy tűnik, ők voltak a „hasznos hülyék”…. A választás után a
Testületbe csak Balsai, Bíró, Sipos jutott be, a többiek kimaradtak, mint ama
kutya@r a hóból, mivel elvégezték a mocskos munkát és nem volt rájuk tovább
szükség….
Csak
emlékeztetőül : uszoda ügy, ahogy volt, attól, aki a legérintettebb.
Laminé
Antal Évának a Bíróságon tett vallomása, csorbítatlanul:
„Tisztelt Bíróság!
Az
igazságügyi szakértő második, kiegészítő szakvélemény nyomán, a tudomásomra
jutott új tények és adatok birtokában az alábbi vallomást teszem. Az közösségi
úszómedence beruházás során mindent
szabályosan és törvényesen bonyolítottam, felelős szakemberek közreműködésével. Az
ellenem felhozott vádakban ártatlan vagyok.
Mélységes
döbbenettel tapasztaltam, hogy most, a bírósági tárgyalás utolsó szakaszában
kerül elő az ügyre nézve meghatározó jelentőségű új dokumentum. Olyan új
dokumentum, amely elrejtve és számomra értelmezhetetlen módon a szakértői
vélemény mellékletében ott volt, de erre nézve sem a rendőrség, sem az
ügyészség egyetlenegy kérdést sem tett fel a kétéves nyomozás során, sem pedig
a jelenlegi bírósági szakaszban. Elhallgatták. Ez a tény is bizonyítja
számomra, hogy a rendőrség és az ügyészség koncepciós eljárásának vagyok a
szenvedő alanya.
Ugyanis,
ha ez a dokumentum, nevezetesen a számla mellékletét képező érvénytelenített
tárolási bizonylat a nyomozás során előkerül, ismertté válik a vádemelés előtt,
teljesen más irányt kellett volna, hogy vegyen az ügy, nem ellenem, hanem
valaki más ellen kellett volna vádat emelni. Véleményem szerint sikkasztás
miatt. Teljesen világos, hogy e miatt hallgatták el!
Lőrinc
Béla szakértői vélemény kiegészítéséből az derül ki, hogy a szakértő és a
műszaki ellenőr bekerülési költség számítása főként azért nem egyezik, mert egy
kb 14 millió Ft-os tárolási bizonylatot benyújtást és műszaki ellenőri
jóváhagyást követően érvénytelenített a vállalkozó megbízottja.
Erről
az érvénytelenített bizonylatról idáig egy szó sem esett. Még az ügyészség sem
tett fel kérdést ezzel kapcsolatban egyik tanúnak sem.
Mi
is történhetett valójában?
Az
eddigi iratokból és tanúvallomásokból, anélkül, hogy bárkit is bűncselekmény
elkövetésével vádolnék – ez az ügyészség feladata lenne - könnyű kiolvasni a
valódi történetet. (A két éves nyomozás alatt akár a rendőrség is megtehette
volna!)
2010
választási év volt. Politikai ellenfeleim – dr Kovács Csaba, Dudás Lászlóné és
a nyolcak (Miriszlai Miklós, Kádas Imre Farkas István, Eperjesi László, Sipos
Attila, Bíró Imre, Balsai Tamás, Gál Tibor) arra szövetkeztek, hogy
megbuktatnak. Úgy találták, hogy ez akkor a legkönnyebb és legbiztosabb, ha
botrányokat keltenek, feljelentéseket tesznek ellenem, lejáratnak azzal, hogy
bűnözőnek állítanak be. Ennek apropóját az adta, hogy a költségvetés második
fordulóban történő tárgyalása során a folyamatban lévő beruházásokat
szavazataikkal leállították, a tanmedence beruházás kivételével. A továbbiakban
nem korrigálták újabb szavazással ezt a döntést, hanem botránypolitizálással,
illetéktelen, hatáskörüket túllépő beavatkozásokkal, a köztisztviselők hivatali
feladataik ellátásának megakadályozásával rám akarták erőszakolni azt, hogy
törvénytelenül járjak el, törvénytelenül, testületi söntés nélkül állítsam le
az úszómedence beruházást. Ha ezt megtettem volna, akkor nemcsak törvénytelenül
járok el, de kárt is okozok, ami miatt okkal kezdeményezhetnek büntető és
kártérítési felelősségre vonást ellenem.
Ez
volt a terv, de az élet másképp alakult. Törvényesen jártam el minden
kérdésben, és ragaszkodtam ahhoz is, minden nehezítő és ellehetetlenítő
körülmény ellenére, hogy a képviselőtestület döntése szerint járjak el.
Amikor
mindez nyilvánvalóvá vált, valakik úgy gondolták, hogy majd ők biztosítják a
károkozást számomra. Valami, általam nem ismert oknál fogva, biztosak voltak
már ekkor is abban, hogy bármit megtehetnek, a rendőrség ellenük nem jár el.
(Így is történt, sajnos.)
A
tanúvallomásokból és az iratokból kiderült, hogy a kivitelező a számlát és a
számla mellékleteit, köztük egy kb. 14 milliós tárolási bizonylattal a
Gazdálkodási Irodán Dudás Lászlónénak adta át. Ő az iratokat Szurovy Attila és
Kisari János rendelkezésére bocsátotta, hogy a Műszaki Iroda ezzel foglalkozó
köztisztviselője és a műszaki ellenőr ezek alapján ellenőrizze a teljesítést.
Az ellenőrzés és a műszaki teljesítés igazolását követően Szurovy Attila adta
vissza a számlát és a mellékleteit, köztük a kb. 14 milliós, ekkor még érvényes
tárolási nyilatkozatot is Dudás Lászlóné részére.
Tehát
arról sem Kisari János, sem Szurovy Attila, sem pedig én nem tudta, hiszen
Dudásné nem tájékoztatott egyikünket sem, hogy a Curtis&Curtis képviselője
a Dudásnénál lévő kb.14 milliós tárolási nyilatkozatot 11 nappal a kifizetés
előtt érvénytelenített. Ez a tény csupán a Lőrinc Béla műszaki szakértő
második, kiegészítő szakvéleményéből derült ki.
Dudásnénak
az lett volna a dolga, hogy visszaadja a számlát és a mellékleteit a műszakiaknak,
akik korrigálták volna -14 millióval a kifizethető összeget. Hiszen a
számviteli szabályok értelmében a számla, csak a mellékleteivel együtt
érvényes. Az érvénytelen tárolási nyilatkozat formailag tette érvénytelenné a
számlát. Ezt Dudásné pontosan tudta, mégsem a számviteli szabályok szerint járt
el.
A
műszaki szakértő kiegészítő szakvéleményében leírt, a számla mellékletét képező
14 milliós tárolási bizonylat sztornózása körüli tények egyértelműen rámutatnak
arra, hogy az ennek a pernek az alapját képező közel 14 milliós „hiány” egy
előre megtervezett, szándékos, több szereplő által aljas, politikai indokból
végrehajtott terv része. Ez a terv ellenem irányult az én lejáratásomra,
meghurcolásomra.
Föl
szeretném hívni a Tisztelt Bíróság figyelmét a következőkre:
- A számlát és valamennyi mellékletét
Dudásné kezelte, őrizte, ez volt a rend
- Kisari János és Szurovy Attila, amint
azt vallomásukban is megerősítették, valamennyi mellékletet látták, köztük a
kb. 14 milliós, érvényes tárolási bizonylatot is. Ennek ismeretében járultak
hozzá a kifizetéshez.
- Kisari János csak akkor engedélyezte a
kifizetést, amikor már a számla minden melléklete a hivatalnál, Dudásnénál volt
- Kisari János 2010.07.07-én abban a
tudatban, hogy minden melléklet rendben van, engedélyezi a kifizetést, de még
aznap a Dudásnénál lévő bizonylatot kézírással sztornózta valaki
- Mivel a számlák és mellékletek
Dudásnénál voltak, szükségszerűen a sztornózásról Dudásnénak tudomása kell,
hogy legyen
- Dudásné a sztornózásról, ezt a tényt
tudatosan elhallgatta, amire az a bizonyíték, hogy a hozzám írt írásbeli
feljegyzésében erről egy szó sincs. . Dudásné tisztában kellett, hogy legyen
azzal, hogy a 32 milliós kifizetés azért nem szabályos, mivel a számla egy
lényeges, majd 14 milliós mellékletét az ő tudtával stornózták. A számviteli
szabályok értelmében az a számla nem kifizethető. Ezt azonban Dudásné
elhallgatta.
- Hangsúlyozom, hogy erről a számla
kifizetését valóban érdemben befolyásoló sztornóról csak itt szereztem tudomást
a bíróságon, a kiegészítő szakértői véleményből. Amennyiben erről tudomásom
van, természetesen a kifizetést nem engedélyezem. Megjegyzem, hogy normális
ügymenetnél, mivel technikai kérdésről van szó, ilyen számlák engedélyezése nem
is kerülhetett volna elém.
- Azzal, hogy a már a műszaki ellenőr
által leigazolt, engedélyezett, és kifizetésre váró 32 milliós számla
megalapozottságát igazoló 14 milliós tárolási bizonylatot Dudásné tudtával és
együttműködésével valaki sztornózta, a kifizetés nem a mondvacsinált jogi
akadályok, az ellenzék felém irányuló lejáratási szándéka és hisztériája miatt
vált kifizethetetlenné, hanem szinte automatikusan, formailag, a pénzügyi
szabályok miatt. Innentől a számla kérdése már pénzügytechnikai kérdés.
A
számla a sztornózás miatt érvénytelenné vált, amit Dudásnénak a műszaki ellenőr
felé jeleznie kellett volna, aki egyébként minden bizonnyal a 14 millió Ft-os
összeggel csökkentve engedélyezte volna a kifizetést. Ezt igazolja az is, hogy
előzőleg már több, nem megfelelő számla kifizetését a műszaki ellenőr
elutasította. Dudásné azonban erről a sztornóról mélyen hallgatott, bár
pénzügyesként tisztában kellett lennie a kötelességével, a politikai
hisztériakeltés részeseként azonban abban volt érdekelt, hogy én a szabályoknak
megfelelően eljárva utasítsam, az általam, és a műszakiak által is érvényesnek
tudott számla kifizetésére. Erre szolgált az a „műsor” amit Dudásné bemutatott
a számla kifizetése kapcsán, mindvégig eltitkolva a valódi okot, a 14 milliós
stornózást. Ki kellett provokálni az én utasításomat, hiszen csak így lehetett
engem a rendőrség előtt megvádolni! El
kellett hallgatni a valódi okot, a 14 milliós stornózást, hiszen akkor az
utasítás elmarad és nincs alapja a vádnak, amit gondosan előkészítettek! Mindenképpen provokálni kellett az utasításomat
a politikaim lejáratás érdekében! Hangsúlyozom, hogy véleményem szerint Dudásné
teljesen tisztában volt azzal, hogy azzal, hogy amikor kifizette a számlát az a
pénzügyi-számviteli szabályok megszegése, gyakorlatilag sikkasztás. Azért provokált a kifizetés írásbeli utasítására, hogy fedezze
magát , elfedje azt, hogy az általa teljesített átutalás miatt ő a felelős,
hiszen tudott róla, sőt egyedül ő tudott róla, hogy az alapbizonylatot
stornózták !
Hangsúlyozom,
hogy én erről a sztornózott 14 milliós tárolási bizonylatról kizárólag a Lőrinc
Béla szakértő második, kiegészítő szakvéleményéből értesültem. Korábban úgy
tudtam, a Lőrinc Béla Gyöngyösi Rendőrkapitánysághoz 2011. 11. 21-én írt
leveléből, hogy: „…A Hivatalnak nem áll
rendelkezésére a kivitelező által benyújtott, tételes költségvetéssel,
előszerződésekkel, anyagrendelésekkel kiegészített, a műszaki ellenőr által
jóváhagyott részszámla. …A számlát mellékleteivel a Gazdálkodási Iroda
visszaküldte a kivitelezőnek, egyetlen példányt sem hagyva belőle.”
Ez
ugyan teljesen szabálytalan és cseppet sem szokványos eljárás, de nem lepett
meg, hiszen ebben a Hivatalban, különösen a Dudásné irodáján annyi minden
előfordult már!
14
millió Ft nagy pénz! És adott helyzetben nem is hiányzott senkinek. Ráadásul a
károkozást rám lehetett verni.
Megjegyzem
továbbá azt is, hogy az sem életszerű, hogy a vállalkozó a már kifizetésre
javasolt, engedélyezett, a műszaki ellenőr által igazolt számlát önmagától
stornózza. Hiszen ha a műszaki ellenőr igazolta a számlát, az kifizethető, a
kivitelező pénzéhez jut . Miért stornózott tehát ? Hiszen a pénzt innen kezdődően már
nyugodtan, hátradőlve várhatta! A Lőrinc
Béla műszaki szakértő úgy fogalmaz, utólag ellenőrizhetetlen körülmények között
történt a stornózás.
Ami
viszont ellenőrizhető és tény: az a
bizonylat, amire a stornót a vállalkozó kézírással feljegyezte, Dudásnénál
volt, a Polgármesteri hivatalban, igazolhatóan ! Bármikor került is rá
feljegyzés Dudásné tudta!
Egy
magyarázata lehet. A vállalkozó is, meg Dudásné is jól járt.
A
vállalkozó azzal, hogy sztornózta a 14 milliós tárolási bizonylatot, de a pénzt
számára Dudásné átutalta, 14 millió Ft-hoz jutott! Dudásné meg írásos utasítást akart, lefedezve
magát, arra hivatkozva, hogy ő megtagadta a kifizetés ellenjegyzését. A
tárolási nyilatkozat érvénytelenítéséről mélyen hallgatott. Úgy vélte, így is
védve van.
A
2010-es zűrzavarban, amikor a botránypolitizálástól volt hangos a város,
nyugodtan el lehetett sikkasztani 14 millió Ft-ot, bűnbaknak pedig engem beállítani.
Ez aljasság!
Tekintettel arra, hogy a vádemelés a szakértői
vélemény ismeretében történt, a sikkasztás tényével a rendőrség és az ügyészség
tisztában lehetett. Mégsem jelent meg a vádiratban, és mindez idáig egyetlen
kérdés sem hangzott el ezzel kapcsolatban.
Bizonyára
azért, mert ez a bizonyíték más mederbe terelte volna az ügyet, nem lehetett
volna a koncepciót megvalósítani.
Kérem a Tisztelt
Bíróságot, hogy az ellenem emelt vád alól mentsen fel, és adja vissza az ügyet
az ügyészségnek, újabb vádemelésre!
Ami
az én szerepemet illeti, minden kérdés tisztázott, az iratok és a
tanúvallomások alapján is megállapítható, hogy sem törvénysértést, sem
szabálytalanságot, sem pedig hibát nem követtem el. Az ellenem felhozott
vádakban ártatlan vagyok.
A
becsatolt iratokból és a tanúvallomásokból is látható, hogy a beruházás nem ad hoc keresztülerőltetett döntés
eredménye volt, hanem az első Testületi döntést, közel másfél éves előkészítő munka előzte meg, ahol az illetékes
önkormányzati bizottságok és a Testület többször is hozott támogató, közbülső
döntéseket a beruházással kapcsolatban. A szabályosan megszületett
képviselőtestületi döntést a 2010-es költségvetés elfogadásakor, márciusban, név szerinti szavazással is
megerősítették a képviselők, többségi döntést hozva akkor, amikor nagyon sok
beruházást politikai okokból elvetettek.
Polgármesterként nekem
törvényben rögzített kötelességem volt a jogszerű testületi döntések
végrehajtása. Egy
olyan beruházás esetében, mint a tanuszoda, ahol már az előkészítés is milliókat emésztett fel, ez fokozott
felelősséget jelentett, hiszen a döntés végre nem hajtása miatt a városnak kára
keletkezett volna, ami miatt jogosan felelősségre vonhatnának. Itt
pedig egy jogszerű döntés kötelességszerű végrehajtása miatt vádolnak meg
politikai ellenfeleim.
Hangsúlyozni
szeretném, hogy a Testület 2010-es jogszerű és törvényes döntése után a
beruházás indítását megelőzően közbeszerzési eljárás következett, ami a
hatályos önkormányzati szabályzat szerint két,
egymástól függetlenül működő, az önkormányzat átruházott jogkörében eljáró
közbeszerzési bizottság bonyolított le.
Az
egyik, a szakmai bizottság Kádas Imre képviselő, az Ügyrendi Bizottság elnöke
vezetésével azt vizsgálta, hogy a közbeszerzés
feltételei fennállnak-e, van e hatályos és érvényes Testület- i döntés, van-e fedezet a beruházásra és a beadott
pályázati anyag rendelkezik-e a törvényes mellékletekkel és szakmailag,
pénzügyileg rendben van e ? Ennek a bizottságnak tagja volt a jegyző, a pénzügyi irodavezető, és a műszaki irodavezető
is. Ez a szakmai bizottság,
hangsúlyoznám, hogy önkormányzati
átruházott hatáskörben eljárva, támogatta
a közbeszerzést és a projekt elindítását. Vagyis mind a törvényes döntés, mind a pénz, mind a pályázat rendben
volt, a bizottság szerint.
A
második bizottság, amely a végső döntést
szintén átruházott önkormányzati hatáskörben eljárva meghozta, szintén a
beruházás indítása és a közbeszerzés kiírása mellett döntött az első, a szakmai
(Kádas féle) bizottság döntését figyelembe véve.
Mindkét
bizottság munkáját a szakmai apparátus, a jegyző és munkatársai támogatták,
valamint hivatásos közbeszerző!
A
két bizottság egybehangzó döntése eredményeképpen, a meghatározott összegre
(86.200 ezer Ft-ra) kiírt közbeszerzés előzetes
kötelezettségvállalásnak minősül! A közbeszerzéssel kapcsolatosan semmiféle
hivatalos eljárás nem indult, mert az szabályosan lett lebonyolítva, ezt a
tanúként meghallgatott közbeszerző is megerősítette.
A projekt indítását
tehát törvényes döntés és közbeszerzési eljárás előzte meg, az anyagi fedezet
rendelkezésre állt.
A döntést követően megindult a beruházási
folyamat: a beruházás műszaki
bonyolítására és a műszaki ellenőrzésre az Expert 2001 Kft lett felelősen
megbízva, és ennek a cégnek a felügyelete alatt indult el a tervezői munka
történt a szakhatósági engedélyeztetés, és hivatásos közbeszerző cég, a
Goldinfo Bt lett felelősen megbízva a közbeszerzési eljárás lebonyolításával.
Ennél
nagyobb gondossággal polgármester nem járhat el!
A
közbeszerzési bizottságok nyílt, tárgyalásos közbeszerzés kiírását határozták
meg, amelyben szerepelt a közbeszerzés nettó összege is, továbbá az aláírandó
szerződés tervezet. Ezt a kiírást
mindkét közbeszerzési bizottság jóváhagyta. Dudásné adta meg a közbeszerzési
eljárásban szereplő összeget úgy, hogy tisztában volt azzal, hogy a kiírás
nettó közbeszerzési összegre szól, és azzal is, hogy az úszómedence tervei
elkészültek és a beruházás engedélyeztetése is megtörtént, és hogy mindez ki is
lett fizetve. Az előkészítő bizottság tagja volt dr Kovács Csaba jegyző,
valamint dr Poczok Szabolcs is. A polgármesteri hivatal két jogász végzettségű
vezető köztisztviselője, akiknek a kiírás jogi része tartozott a felelősségi
körébe, pl az, hogy a szerződés tervezete jogilag megfelelő-e. Mivel a szakmai bizottság támogatta a
közbeszerzés kiírását, senki semmilyen részlet kapcsán kifogást nem emelt, így
a laikusokból álló bizottság is a közzétételről döntött.
A
szakértő által kifogásolt szerződés a közbeszerzési kiírás része volt, s ezt a
hivatal jogászai rendben lévőnek találták, az ellen kifogást nem emeltek a
közbeszerzési eljárás során, joggal feltételeztem, hogy jogilag helytálló,
újabb jogászi véleményezés nélkül is aláírható ez a szerződés Megjegyzem, a
közbeszerzési felhívásban szereplőszerződéstől az aláírt szerződés nem tér el,
ha eltérne, valóban törvénytelen lenne.
Hangsúlyoznám azt is,
hogy a műszaki szakértő nem jogász, a szerződés jogi szempontból értékelő való
véleménye számomra kérdéses. Hangsúlyoznám,
hogy a szerződést a hivatalos
közbeszerzési eljárás során a hivatal jogászai (dr. Kovács jegyző, dr. Poczok
irodavezető) , a közbeszerző, a műszaki ellenőr és a teljes körű műszaki
lebonyolítást végző Expert 2001 Kft is jogszerűnek , jónak ítélte.
Meggyőződésem,
akkor is és most is azt gondolom, hogy a dr Poczok Szabolcs által megtagadott
ellenjegyzés kizárólag a politikai kampány része volt, hiszen se szóban, se
írásban a szerződéssel szemben jogi érvet felhozni nem tudtak.
A
közbeszerzési kiírásra a Curtis&Curtis Kft adott ajánlatot. Ismeretlen cég
volt, korábban nem dolgozott Füzesabonyban. Ez nem okozott gondot, hiszen a Közbeszerzési törvény lényege éppen az
volt, hogy adott munkára azonos eséllyel pályázhasson bármely Európai Unióban
működő cég.
A
közbeszerzési kiírásnak megfelelően,
kemény ártárgyalásokat folytatott a céggel az általam vezetett szakmai
csoport, amelynek eredményeképpen az
ajánlati árat a műszaki tartalom csökkentése nélkül (!) sikerült kb 42 millió
Ft-tal csökkenteni, lealkudni. Ez azt jelenti, hogy Füzesabony városának
megtakarítottunk mintegy 42 millió Ft-ot! Megszülethetett a céggel a
megállapodás.
A képviselőtestület
által megállapított műszaki tartalom, amely a testületi határozatban olvasható
a következő volt: „…a szabványoknak megfelelő 25mx11mx 0,8m-2m kültéri
közösségi, feszített víztükrű úszómedence…”
Az Állami Számvevőszék
vizsgálata is egyértelműen leszögezi, hogy a beruházás során műszaki
tartalomcsökkentés nem történt. Az
ÁSZ jelentés a 34. oldalon így fogalmaz: „Az
ajánlattevő előző ajánlatához képest nettó 42.810.479Ft árcsökkentést hajtott
végre, ami elsősorban nem a műszaki
tartalmat érintette, hanem az anyag és díjtételek jelentős csökkentéséből
tevődik össze.”
A Rendőrségi szakértő
szakvéleményben megállapította, hogy „műszaki tartalom csökkenés nem
történt”.
Szeretném
megjegyezni, hogy a vádban megfogalmazott „műszaki tartalom csökkentése” csak
valamihez képest értelmezhető. A vád nem
tudta meghatározni, hogy mihez képest történt „műszaki tartalomcsökkentés”,
az pedig a beterjesztett okirati bizonyítékok és tanúvallomások alapján
nyilvánvaló, hogy sem a testületi
döntéshez képest, sem a közbeszerzési eljárás során szerződésben lefektetett és
rögzített műszaki tartalomhoz képest semmiféle „műszaki tartalomcsökkentés” nem
következett be, erre semmiféle kezdeményezés, döntés sem az én részemről,
sem más részéről az én felhatalmazásom alapján nem történt. Erre
vonatkozó bizonyítékot a vádhatóság bemutatni az eljárás során nem tudott, sem
tanúvallomásban sem okiratilag. Ez tehát egyszerűen hazugság, ami a
nyomozati eljárás során is világos volt.
Szeretném
hangsúlyozni, hogy a tárgyalásos közbeszerzési eljárás alatti tárgyalásokon, a lehetséges műszaki alternatívák közötti
választásról egyeztettünk, annak érdekében, hogy a tervezett beruházás a
rendelkezésre álló forrásból valósuljon meg. Ezt valamiféle műszaki
tartalomcsökkentésnek értelmezni szakmailag badarság, amint azt a tanúként
meghallgatott közbeszerző is megerősítette.
A tárgyalás éppen a műszaki tartalmat nem érintő költségek csökkenése
érdekében született, az Állami Számvevőszék által is megerősítetten.
Mert a Képviselőtestület által meghatározott pénzügyi keretet be kellett
tartani.
A
becsatolt jegyzőkönyvek és tanúvallomások egyértelműen igazolják, hogy a
Képviselőtestület a kezdetektől (már 2009-től) tisztában volt azzal, hogy a
„bruttó – nettó „kérdésben mit és hogyan kell értelmezni. A kezdetektől tisztában volt mindenki azzal, hogy az ÁFA visszaigényelhető,
azzal számolni nem kell, ezért lett a költségvetésben a beruházás ÁFA nélkül
nettó módon tervezve. A
költségvetésben a beruházásokat annak függvényében kell tervezni, hogy az ÁFA
visszaigényelhető vagy nem, de mindig, ugymond bruttó módon. Ha tehát az ÁFA visszaigényelhető, ez a
„bruttó” mód a nettó, ÁFA nélküli árat jelenti. Itt a beruházásra elkülönített összeg, az ÁFA
visszaigényelhetősége miatt, nettó módon szerepel, a pénzügyi szabályoknak
megfelelően. A visszaigénylésről APEH
állásfoglalás és szakértői vélemény is rendelkezésre áll a becsatolt
bizonyítékok között. Az ügyészségnek, a
vádban megfogalmazott állítása tehát, mely szerint a szerződést jóval az
előirányzott összeg felett kötöttük meg, alaptalan. Megjegyezném, hogy a beruházásra biztosított
forrás tekintetében mindig Dudás Lászlóné, a pénzügyi irodavezető biztosította
az adatokat a Képviselőtestületnek és a közbeszerzőnek is!
Sem
korábban, sem a szerződés megkötése és a beruházás megkezdése között eltelt 30 napos várakozási idő alatt nem jelzett
senki kifogást, a beruházás tehát szabályszerűen elindult.
A
puszta tények tehát azt mutatják, hogy minden rendben és minden szabályosan
folyt.
Politikai
ellenfeleim részéről a politikai hatalomért, a város kasszájában lévő mintegy
800 millió Ft megszerzéséért folyó aljas szándék azonban valóban sok kárt
okozott Füzesabonynak.
A
képviselőtestület egysége megszűnt, és egyre inkább formálódott olyan nyolc
képviselőből (Bíró Imre, Miriszlai Miklós, Balsai Tamás, Kádas Imre, Farkas
István, Gál Tibor, Sipos Attila, Eperjesi László) álló csoport, aki
együttműködött dr Kovács Csaba jegyzővel és Dudás Lászlóné gazdálkodási
irodavezetővel annak érdekében, hogy az
úszómedence beruházást minden áron, akár törvénytelenség árán is (!)
megakadályozzák, annak érdekében, hogy ez a pénz is megmaradjon a következő
polgármesternek, és testületnek és a közelgő választások előtt politikai
ellenfeleim számára kedvező, engem lejárató, hazug és hangulatkeltő kampányfogásként
felhasználják. Számukra a sokmilliós károkozás sem volt visszatartó erő,
politikai és egyéni érdekeiknek alárendeltek mindent. Ezt a tényt
tanúvallomásában Miriszlai Miklós és Kádas Imre is megerősítette. Kádas nagyon
szemléletesen, nagy nyilvánosság előtt a városi tévében és a Bíróság előtt is
kijelentette, hogy, még az esetleges büntetés sem tartotta őket vissza a
tudatos törvénytelenségtől és károkozástól. Az ügyészség pedig minden bizonyíték ellenére felkarolta ezt a
politikai boszorkányüldözést. Ezeknek az embereknek eszükbe se jutott, hogy törvényesen járjanak el. Csak egy testületi
határozatot kellett volna hozniuk arról, hogy leállítják a beruházást, és az
leállt volna. A többségi szavazat rendelkezésükre állt, de ezt mégsem tették
meg. Hogy miért? Ennek csak egy oka lehetett: a tanuszoda beruházást akarták
előre eltervezett módon felhasználni arra, hogy engem bűncselekménnyel és
károkozással vádolhassanak, lejárassanak, bűnözőként állítsanak be a választási
kampányban a füzesabonyiak előtt, hogy ez által más polgármester jelöltet
segítsenek. A Bíró Imre és Miriszlai
Miklós képviselők, valamint a dr Kovács Csaba jegyző által szított hangulatot érzékelve megkíséreltem testületi döntést elérni a
tanuszoda ügyében. A testületi meghívót és az ülés jegyzőkönyvét csatoltam a bírósághoz. Mivel a
testületben többségben voltak a nyolcak, még a téma napirendre vételét sem szavazták meg, nem voltak hajlandók
tárgyalni sem erről. A nyolcak
törvénytelen kísérletet tettek az eltávolításomra, sikertelenül. Az
általuk megtartott törvénytelen üléseken a sokmilliós tanuszoda ügyét
napirendre nem tűzték, még érvénytelen döntést sem hoztak az uszoda építés
leállításáról! Számukra csak a törvénytelenség, a botrány és a lejáratás
volt a cél, és a tanuszoda beruházásán találták meg az eszközt.
A törvénytelenségek miatt hiába kértem
segítséget a rendőrségtől, a kormányhivataltól, ezek mereven elzárkóztak. Politikai ellenfeleim célja a botránykeltés volt, az ellenem
folyó negatív, lejárató kampány, amiben az ügyészség ezzel a vádemeléssel mostanra, sajnálatos módon vezető
szerepet vállalt!
Miközben utódom, Gulyás
László megsemmisítette a folyamatban lévő beruházást. A város érdekei szerint,
törvényben is feladatául szabott kármentést sem végezte el, a beruházó cég felszámolója felé kárigényt nem jelentett be,
így végeredményben mintegy 50 milliós kára keletkezett a városnak a
törvénysértő eljárások miatt.
És
mégis én állok a bíróság előtt? Engem vádol az ügyészség minden bizonyíték
nélkül?
Emlékeztetni
szeretném a Tisztelt Bíróságot Kádas
Imre, a vád tanúja tanúvallomására, aki itt, a Bíróság előtt elmondta, hogy
tisztában voltak mindannyian azzal, hogy
törvénytelenül járnak el, de felvállalták, mert minden áron meg akarták
akadályozni az úszómedence elkészültét. Illetve azt, hogy az erre jóváhagyott
összeg (86 millió Ft) ne kerüljön kifizetésre, hanem megmaradjon a következő
polgármester és testület számára, ami reményeik szerint nyolcukból fog
állni.
Értelmezésem
szerint ezt nevezik aljas indoknak. Bár
én nem vagyok jogász, ügyész, viszont igazságérzetem van. És immár négy éves
gyanúsítotti, vádlotti pályafutásom alatt, sajnálatos módon szereztem is némi
tapasztalatot. Tulajdonképpen örülök a
bírósági eljárásnak, hiszen ez világított rá mindarra az aljasságra, amit politikai
indokból, pénzéhségből és hatalomvágyból elkövettek ellenem és a város ellen! Szerény
véleményem szerint korrekt nyomozás során, mindennek már vádemelés előtt ki kellett volna derülni. A károkozók Füzesabonynak több tízmilliós kárt okoztak, ami
úgy tűnik az ügyészséget, a magyar állam ügyészségét nem érdekli.
Nagyon
érdekes volt számomra azért is a Kádas
Imre tanúvallomása, aki a büntető bíróság előtt mintegy kérkedett azzal, hogy ő
és társai (a nyolcak) törvénytelenül jártak el. Úgy beszélt, mint aki bizonyos
abban, hogy rá nem vonatkoznak a törvények, ők bármit megtehetnek, ellenük az
ügyészség nem fog vádat emelni. Én pedig kíváncsian várom, hogy valóban így
lesz-e!
Az
azért tény, hogy abban az ügyben, amiben a miskolci bíróság tavaly jogerősen
felmentett, kiderült, hogy valóban voltak bűnelkövetők, akik alaposan
gyanúsíthatók azzal, hogy közokiratot hamisítottak, Európai Közösségek pénzügyi
érdekeinek megsértése bűntettének kísérletét, valamint jogosulatlan gazdasági előny megszerzése
kísérletét hajtotta végre, továbbá csalást, hivatali visszaélést, a hatóság
félrevezetését, hamisan tanúskodtak és hamis váddal éltek.
És
ott is kizárólag ellenem emelt vádat az ügyészség. De, amint kiderült: más az
elkövető, már nem foglalkoznak vele. Ellenük nem járt el az ügyészség. Sem
hivatalból, sem külön feljelentésre. Nekik bizonyára szabad. Rájuk nem
vonatkoznak a törvények.
Ismétlem,
és hangsúlyozom, hogy amit állítok, az a bírósági jegyzőkönyvekből egyértelműen
kiolvasható. Feljelentést tettem ez ügyben, mert az ügyészség hivatalból nem
járt el, de a nyomozást is megtagadták.
Úgy tűnik ezeknek az embereknek minden
büntetlenül meg lehet tenni, az ügyészséget nem érdekli, nekik megengedi. De ha
egy nyilvánvaló rágalmazás alapján meg kell hurcolni valakit – most például
engem – akkor máris készséges. Ezzel
Kádas Imre is nyilvánvalóan tisztában van. Azt gondolom, hogy ezért engedte meg
magának hogy itt, a büntető bíróság előtt, mintegy
dicsekedve, bűncselekmény elkövetésével vádolja magát és társait. Biztos
abban, hogy megteheti, semmiféle következménye őrá nézve nem lesz.
Tényleg
biztos lehet benne?
Tehát
Kádas Imre tanúvallomása is igazolja azt, ami előttem és remélem a Tisztelt
Bíróság előtt is nyilvánvaló, hogy nem csak jelentős kárt okoztak, nemcsak
rágalmaztak, de aljas indokból, szándékosan, előre eltervezve tették, amit
tettek.
dr Kovács Csaba, mit a
hivatal köztisztviselőinek munkáltatója, megtiltotta a szakapparátus számára,
hogy a munkájukat végezzék, és köztisztviselői esküjük szerint együttműködjenek
a képviselőtestületi döntés megvalósításában.
Ennek
eredményeképpen Szurovy Attila
megtagadta a munkaterület átadását, dr Poczok Szabolcs megtagadta a szerződés
jogi szempontból történő ellenőrzését, Dudás Lászlóné megtagadta a szerződés
ellenjegyzését és hatáskörét túllépve, Miriszlai Miklóssal, majd Bíró
Imrével visszaküldette a Curtis & Curtis Kft-nek.
Hangsúlyozni
szeretném a Tisztelt bíróságnak azt, hogy a
Képviselőtestület döntése a polgármesterre is kötelező. Ugyanígy kötelező a
polgármesterre nézve a közbeszerzési bizottságok döntése is, hiszen azok a
Képviselőtestület átruházott hatáskörében döntöttek. De ezek a döntések kötelezőek a jegyzőre és a
köztisztviselőkre is, erről szól az esküjük is. A végrehajtás során a Képviselő testületi
döntést nem akadályozhatják, nem mérlegelhetik, azt végre kell hajtaniuk.
A
Köztisztviselőkről szóló törvény szerint és a Költségvetési Törvény szerint, ha valamely döntést jogszerűtlennek,
törvénytelennek ítélnek, írásban kell azt jelezniük, a VALÓS ok
meghatározásával, de a végrehajtást nem tagadhatják meg!
Tisztelt
Bíróság! Sem dr Kovács Csaba jegyző, sem
Dudás Lászlóné pénzügyi irodavezető, sem senki
a Polgármesteri Hivatalból írásban nem jelezte ellenvetését. Közülük senki nem fordult a Képviselő testülethez
vagy más állami felügyeleti szervhez ellenvetéssel egyik döntés miatt sem,
ami a tárgyban született! Jogászról,
szakmai pénzügyi és műszaki szakemberekről beszélünk! Jogászról, akinek az eljárásjogot ismernie
kell! Pénzügyesről, akinek a pénzügyi szabályokat ismerni kell! Miért
nem jeleztek szabálytalanságot? Mert nem volt szabálytalanság. Ez a
bírósági meghallgatások és a benyújtott okiratok alapján is bizonyítást
nyert.
Én
laikus vagyok és nem jogász, de azért szeretném
megjegyezni, hogy az ügyészség a vádat semmivel nem tudta alátámasztani, de
nekem az ártatlanságomat bizonyítanom kell.
Talán fordítva kellene….
A
képviselők nevében Miriszlai Miklós
megfenyegette a Kft-t, hogy ne kezdje el szerződés szerint a munkát, mert úgyis
hiába dolgoznak, nem fogják kifizetni. Miriszlai tette ezt, aki a Pénzügyi Bizottság elnöke volt . A
Pénzügyi Bizottság támogatta a beruházást, Miriszlait a Pénzügyi Bizottság erre
nem hatalmazta fel, sőt ! Miriszlai a név szerinti szavazáson támogatta
a beruházást! Miriszlai tagja volt a
Közbeszerzési Bizottságnak, a bizottság ülésein ellenvéleményét soha nem
hangoztatta, a jegyzőkönyvekben nyoma sincs annak, hogy a bizottság tagjaként
ellenezte volna a beruházást vagy annak bármely szakaszát. Miriszlai bizottsági tagként különvéleményét a jegyzőkönyvekben
jelezhette volna. Nem tette, de megfenyegette a
beruházót.
Jogszerű fenyegetéssel élni, közmegbízatású
személynek ma Magyarországon? A
fenyegetés egy város pénzügyi bizottsági elnökének jogszerű, törvényes eljárása
ma Magyarországon? Érdekelne erről az ügyész úr véleménye.
A
Curtis & Curtis Kft több ízben is
jelezte aggályait a képviselők
jogosulatlan beavatkozása miatt.
A
vád tanúja, Farkas István
tanúvallomásából kiderült, amit 2010-ben én sem tudtam, hogy Bíró Imre
hamisított levéllel és e-mail-lel fokozta az uszoda-ellenes hangulatot a
képviselők körében. Feltételezhető ugyanis, hogy Bíró Imre azt a hamisított
e-mailt, amely a műszaki ellenőr nevében
íródott, miszerint ő ugyan kollaudálta a számlát, de meggondolta magát és
mégsem támogatja a kifizetését, nemcsak Farkas Istvánnak mutatta meg, hanem a
többieknek is. Felvetődik a kérdés, hogy
ki hamisította az elektronikus levelet, és hogyan jutott az Bíró Imréhez. A közokirat hamisítás jogszerű cselekedet ma
Magyarországon? Érdekelne az ügyész úr véleménye.
Ugyanez
a helyzet a tervező Bíró Imréhez, vagy a képviselőtestülethez írt levelével,
amelyben kifejti, hogy nem támogatja az úszómedence megépítését. Szintén az a
kérdés vetődik fel, hogy ki hamisította a levelet, és ki használta fel
hangulatkeltésre?
Az, hogy kinek az érdeke
volt az irathamisítás, nyilvánvaló.
És ez választott önkormányzati képviselő részéről jogszerű cselekedet ma
Magyarországon?
Úgy vélem, ebben az
ügyben az ügyészségnek hivatalból kellene eljárnia. Én nem követtem el semmit, és mégis
én ülök a vádlottak padján, miközben a
rágalmazók, hamisítók és milliós károkat okozók nevethetnek, folytathatják a
törvényszegést és a károkozást. És engem vádol az ügyészség ezeknek az embereknek
a minden alapot nélkülöző feljelentése alapján!
Én
a zűrzavarban csak egy dolgot tehettem, azt is tettem: törvényesen jártam el mind a közbeszerzés mind a kivitelezés során.
Majd pedig, amikor a vállalkozó a
fenyegetések hatására és a kifizetés megtagadása után levonult az építkezés
helyszínéről, ügyvédi iroda segítségével minden lehetségest megtettem a
kármentés érdekében és hivatali időm alatt előkészítettem a későbbi kártérítési
pert.
Mert
a várost valóban kár érte a vállalkozó
levonulása miatt, és ebben a jogtalan fenyegetések is szerepet játszottak
is. De
a polgármesteri kötelesség a kármentést is előírja és a rendelkezésre álló
időben a lehetőségek szerint minden tőlem telhetőt megtettem.
Hivatali időm alatt,
2010. október 3-ig a területet őriztettem, és gondoskodtam az állagmegőrzésről
is, hiszen a beruházás befejezhető volt.
2010.
október 3-ig, az én hivatali időmben, mindent törvényesen és nagy gondossággal
tettem, jó gazda módjára.
Ebben
az időszakban, amint arra már részletesen is kitértem, dr Kovács Csaba, Dudás
Lászlóné és a korábban név szerint is említett nyolc képviselő, de különösen
Bíró Imre, Miriszlai Miklós okozott jelentős
kárt, őket pedig a többiek Kádas Imre, Balsai Tamás, Gál Tibor, Farkas
István, Sipos Attila, Eperjesi László a
testületi többség erejével támogatta, törvénysértésre buzdította.
Ami azonban 2010.
október 3. után történt, Gulyás László jelenlegi polgármester és az új testület
regnálása alatt, az már nem az én felelősségem.
A
legjelentősebb károkozás ekkor történt. Gulyás
László, Füzesabony jelenlegi polgármestere képviselőtestületi felhatalmazás
nélkül, a több mázsányi betonvasat a FÜV Kft embereivel a medenceajzatból
kivágatott, és ismeretlen helyre szállíttatott. A maps.google.com webhelyén
még ma is látható, hogy Gulyás emberei a medencealjzat vasbetonja egyik felét
már levágták és készülnek a többi eltávolítására. Gulyás a félkész beruházást földdel betemettette, felszámolta!
Az
új polgármester és testület a
jogszabályi kötelezettség ellenére, a városi vagyon védelmében, nem indított
kártérítési pert, pedig több jogász egybehangzó véleménye alapján ezt
nyerési eséllyel tehette volna. A
milliárdos Curtis & Curtis Kft-t idő közben felszámolták, de Gulyás László
Polgármester és a jelenlegi testület nem
nyújtott be a felszámoló felé kárigényt, holott ez kötelessége lett volna,
és a kárt is enyhíteni lehetett volna ez által.
Felvetődik
a kérdés: miért nem?
A
vád tanúja, Gulyás László polgármester úr tanúvallomásában, kérdésre válaszolva
elmondta.
Azért
nem, mert velem, illetve a polgármester úr szavaival élve, „az előző polgármesterrel” akarja
megfizettetni az okozott kárt. Itt ne feledkezzünk meg arról sem, hogy azt a
kárt Gulyás úr okozta javarészt!
Itt
szeretném idézni a rendőrség által
felkért szakértő írásbeli szakvéleményéből azt a részt, mely szerint a beruházás leállítása folytán
(tehát Miriszlai, Bíró stb. fellépése nyomán) okozott kár mintegy 1,5 millió Ft
többletköltséget okozott, aminek biztosításával (vagy az urakkal történő
megfizettetésével) a beruházás befejezhető lett volna. Gulyás
viszont szétverette, betemettette az egész medencét, lehetetlenné téve ezzel a
befejezés lehetőségét is! A Gulyás úr
által okozott kár, becslésem szerint mintegy 40 -50 millió Ft. De az ügyészséget
Természetesen ez sem érdekli.
Gulyás úr nyilvánvalóan
tisztában van azzal, hogy ellenem politikai boszorkányüldözés folyik, és
reméli, hogy sikerrel jár. Így tönkre teheti régi politikai ellenfelét, nemcsak
erkölcsileg, de anyagilag és egzisztenciálisan is. Ezért okozott több mint 40
milliós kárt Füzesabonynak. Ez
ismét csak aljas indok.
Természetesen,
mint Kádas Imre, ő is teljesen bizonyos
abban, hogy bármit megtehet, ő ellene az ügyészség nem emel vádat akkor
sem, ha a motivációit a bíróság előtt tanúvallomásban saját maga elmondja.
Véleményem
szerint az ügyészségnek hivatalból
kellene eljárnia a miatt a károkozás miatt, ami 2010. október 3. után Gulyás
László hivatali idejében és felelőssége idején történt. Kíváncsian várom,
hogy megteszi-e?
Mindezek alapján kérem a
Tisztelt Bíróságot, hogy mentsen fel a vádak alól!
Az
ellenem felhozott vádakban nem vagyok bűnös, ártatlan vagyok. Az uszoda
beruházás során sem bűnt, sem törvénytelenséget, sem pedig hibát nem követtem
el. Minden lépésem szabályos volt, éppen úgy, mint a sok más ügyben, amelyekben
politikai ellenfeleim feljelentést tettek ellenem, s amelyet az ügyészség
hosszasan vizsgált, és nem talált semmit.
Mégis bíróság előtt
állok 2010 óta folyamatosan, immár a második büntetőügyben. Az elsőben a miskolci bíróság
jogerősen felmentett kb. egy héttel az előtt, hogy a jelenlegi ügyben az
ügyészség vádat emelt ellenem. Az időzítés nyilván a véletlen műve…
A
meghurcoltatásom 2010 tavasza óta gyakorlatilag folyamatos. Olyan ügyekben,
amelyekben egy korrekt, nem politikailag motivált nyomozás rövid idő alatt
kideríthette volna, hogy minden ellenem felhozott vád alaptalan.
Célja
mindezeknek a meghurcolás, a lejáratás, a politikában való ellehetetlenítés,
amely ellenfeleim politikai érdekétől vezérelt.
Sajnálatos,
hogy ebben az ügyészség készségesen közreműködik.
Amikor
politikával kezdtem foglalkozni, többek között éppen azért tettem, hogy
Magyarországon, ilyen és ehhez hasonló politikai koncepciós ügyek ne
fordulhassanak elő. S lám, én magam lettem – immár második alkalommal (!) – ilyen
politikai koncepciószenvedő alanya.
Ezért,
az igazságomért hajlandó vagyok minden magyar és uniós fórumhoz fordulni,
amennyiben arra szükség lesz.
Az
eddig történtek ellenére – vagy éppen e miatt – töretlen a hitem a magyar
igazságszolgáltatásban, hiszek abban, hogy előbb-utóbb a valódi bűnösök,
rágalmazók és segítőik megbűnhődnek. Hiszek abban, hogy ahogyan Miskolcon is,
most is összeomlik a vád, hiszen semmi sem támasztja alá!
De
hiszek abban is, hogy mindenkinek, aki törvénytelenül járt el, számot kell
adnia a tetteiről és felelnie kell értük a törvényszék előtt.
Kérem a Tisztelt
Bíróságot, hogy a vádak alól mentsen fel!
Kérem
a Tisztelt Bíróságot, hogy kezdeményezze a tárgyaláson elhangzott
tanúvallomások és bemutatott bizonyítékok alapján a közvagyon kb. 50 milliós,
politikai indítékból elkövetett elherdálása miatt a felelősségre vonást, hiszen
a beruházás megvalósítását törvénytelen eszközökkel, jogszerűtlenül, jelentős
kárt okozva akadályozták meg és az elkészült részeket önhatalmúlag, a károkozás
szándékával semmisítették meg!"
Ennyi a vallomás. Tanulság? Meglátjuk...
Erre varrjatok gombot árpilla ! Kíváncsi vagyok , megköveti-e közűletek valaki , ezt a gerinces és talpraesett asszonyt!Megjegyezném Tüske Csabesznek, Laminé is édesanya, az ő gyemekének is fáj, ha a szülőanyját bántják!!!Gondolj erre, amikor olyan nagyon érzékenyen reagálsz a családodat érintő megjegyzésekre!
VálaszTörlésHihetetlen. És ezek ülnek nagy pénzért a meleg irodában. Megyei önkormányzat. Hihetetlen.
VálaszTörlésVazze, hogy ennyi szemétség legyen! Minden tisteletem Laminénak hogy kibírta !
VálaszTörlés800 millió azért megmozgatja a fantáziát. Meg a gyenge jellemet. Respect Laminé!
VálaszTörlésNa ezért kell jól választani!
VálaszTörlésÉs ez tényleg igaz? Valóban a bíróságon az ügyész és a bíró előtt? Karakán a csaj!
VálaszTörlésÖsszeesküvés! Emlékszem mi szennyet rászórtak négy éve. Én is elhittem. Most meg szégyenlem magam. El nem tudtam hinni, hogy ilyen lehet. Remélem van még igazság ezen a földön.
VálaszTörlésEnnyi meghurcolás után Isten áldását kérem! És a gonoszok megbüntetését.
VálaszTörlésKörmönfont hálót szőttek a pókok.
VálaszTörlésAztaqurva ! Ez nem semmi!
VálaszTörlésÉs ezek még szabadlábon? Tiszta közép-amerika.
VálaszTörlésMindenki meg fogja kapni amit érdemel! Amen!
VálaszTörlésNa de, hova lett a 14 milla? Kovács? Dobozi? Vállalkozó? Hernyó? Árulók? Vagy osztoztak? Elképesztő! És hova lett a 800 milla? És az uszodabetemetés? A is 50 milla vazzeh! Bizzunk a Magyar Igazságszolgáltatásban, és istenben! Remélem ezek mennek "zacskót ragasztani"!
VálaszTörlésNagy Csaba főz, Nagy Csaba kutyát ment, Nagy Csaba dolgozik, és ma köszönti Füzesabony legidősebb lakóját ... ugyanabban a pólóban!
VálaszTörlésÉs Nagy Csaba vezényli a rágalmazó, lejárató újságokat, internetes portált. Minden aljasságra képes a győzelemért?
TörlésMint már sokszor jeleztem, családi viszonyokkal a Fürkésző csak akkor foglalkozik, ha az közérdek. Pletykák, ki, hol, miért dolgozik a családtagok közül, az nem tartozik ide.
VálaszTörlésFent is olvasható, a család szent és sérthetetlen. Mindenki családja. Kérem ennek megfelelően kommentelni, egyébként megy a kukába.
Köszönöm a megértést.
Pedig érdekes vonal lehetett volna.
TörlésIgaz, de nem itt. ha közérdekű, mehet, ha csak jó kis pletyó - nos az izgi, de nem teszem ki.
TörlésJavasolt a Tüske vagy a szennykrónika. Mi egy szint alá nem megyünk.
A kollektíva nevében üzenjük Tüske Csabikának!
"Fújhat a szél szakadatlan,
Melenget a puha paplan.
Jó a puha földi fészek,
Aludjatok KISTÜSKÉSEK!"
Providentes Richmond újságolta a minap: minden OKÉ, Csaba kicsivel 57% fölött van, simán behúzza a választást.
VálaszTörlésA képviselők esetében húzósabb, négyen biztosan benn vannak , de inkább az öt valószínű. Vagyis Ő, Ragó, Somogyi,Gondos biztos, Szűcs Noncsi valószínű. Ha a kapanyél is elsül akkor bejuthat Veres Attila is. Szamosi pedig egy hónappal a választás után lesz testületi tag mikor beül Gondos István helyére, aki átveszi a jegyzői megbízatást. Akkor kapcsolnak majd igazán magasabb fokozatba.
Emberek!! Ez egy kis város, mindenkinek megvan a saját öröme, boldogsága, szomorúsága..... mindenki valakinek a gyereke,valakinek az édesapja, valakinek az édesanyja stb., miért kell, hogy ezeket az ocsmány, egyáltalán nem vicces pletykákat terjesszék Tüske Csabikáék? Hát nem undorító és álszent dolog , hogy azt terjeszti és terjeszteti a lokálpatriótákról, hogy a cigánysorra járnak szavazatot vásárolni? Miközben a paczaákkal meg a rézművessel tömegesen íratták be a cigányokat a névjegyzékbe mert így könnyebben el lehet vinni őket szavazni!
VálaszTörlésEzért ez nagyon vicces, sőt ami a legjobb, ez már BECSÜLETSÉRTÉS!
Aki ezt a pletykát elindította,remélem vállalja szavai súlyát!
Milyen dolog az, hogy Csabika a Tüskében mocskolódik és később letagadja, hogy Ők adják ki a Tüskét. Utána még képes Ájtatos Laca módjára az apukája emlékére hivatkozni!
Kacsának legalább 21 C fok melegre van szüksége,mivel naposak,és sok-sok zöldre,zöldhagyma szárra,zöld marharépa levélre,természetesen indítótápra, aminek 12000 Ft mázsája.
De mit törődik Csabika mi lesz a kacsákkal, úgyis Büszke Pirinél van már az összes!
Alig várom a jövő heti Tüskét, Csabiéknak megint visz pár százalékot. A kérdés kihez? Vagy ez nem kérdés? Telepiek, figyeljetek! Nagy Csaba és követői megkezdték a telepi városrész fejlesztését! Átkeresztelik Kertvárosnak! Ez igen, ez ám a fejlődés! Amúgy meg mehetnek a levesbe, egy lepukkant iskolával, egy teljesen alkalmatlan igazgatóval, rossz utakkal, betelepülő romákkal!!!
VálaszTörlésA lepukkant iskola meg az összes többi igaz, csak azt felejtetted el hogy ezt jórészt az ÖFE és Gulyás által vezetett önkormányzatnak köszönhet Füzesabony!!!! Természetesen ne hagyjuk ki a mindenki szentjét, a tisztakezű Sipikét, aki áldozat de tuti bent lesz megint, nyilván fájna neki ha kiesne az a sok százezer forint amit különböző címeken vesz fel (egy rakás felügyelőbizottságba benyalta magát)! Ő az ártatlan! Persze az, hogy a ZF is elment az alpolgármestersége idején az nem érdekes.... Szánalmas pénzéhes és még kétszínű is!!! Az öregaszonyok pártfogoltja... pfff
TörlésA mai napon sok étékes infó jutott el hozzám a Fidesz és Árpilla jóvoltából!Bedobták e két gyönyörűséges választási produktumot a postaládánkba.Innen tudtam meg, hogy mennyire sötétben tapgatózunk mi a helyi politikát illetően.E két veretes kiadvány rávilágít a Jobbik és a Lokálpatrióták sunyi és megbotránkoztató háttéregyeztetéseire.Árpillánk továbbmegy, szerinte a Lokálpatrióták mindenkit látványosan ütnek-vágnak , csak a Jobbikot kímélik!Szerinte tőle és Tüske Csabitól nagyon meg van-vannak ijedve.Reagálnék ezekre pár szóban!Árpád, ha valami mocsokságot csinálsz, kend az ellenfélre, remek bolsi technika, jól megtanúltad a mestereidtől, szerinred ki hisz neked?Egyébként meg olyan hülye vagy helyböl, mint más nekifutásból,ki fél tőled!?!?!? Egy kóbor macskát sem tudnál meijeszteni, te nyomi!!!
VálaszTörlésMegkaptam ma az Árpilla újságját, és kihordták a mi Tüskénket is. Hát, mit mondjak? Röhögtem egész nap! Most már úgyis nyertünk, és nem áll meg bennem, leírom, mindenki okulására.
VálaszTörlésJól megsz.pattuk ezeket a h.gyagyúakat! És még most se vette észre magát Pilla és bandája.
Kezdődött a nyáron, a tárgyalásokkal. Mi semmiképpen se akartuk, hogy a szociknak legyen polgármester jelöltjük, mert akkor nem tudnánk megszerezni a szoci szavazatokat. Árpillának beígértük a pénzügyi bizottságot. Alpolgármester akart lenni, de az kell az Oroján Sanyinak, ténylegesen ő fogja vezetni a várost. Különben sem akartuk magunkat égetni Pillával! Atissal nem volt baj, b.sz.ri alak, hamar begyulladt. De a nagy szájával, amit nem tudott tartani, majdnem bajt csinált. Mindegy, megoldottuk. Lényeg az hogy Csaba egyedül indul, jobbról és balról mindenki rá szavaz. Tartottunk tőle egy kicsit, mert tapasztalatlan a politikában, de ugyanolyan jól hazudik az emberek szemébe, mint Laci. Ezt kevesen tudják így.:))) Különben Laci találta ki az egészet, meg ezt a Csabi gyereket is. Reméli, hogy cserében nem számoltatjuk el! :))) Hiú ábránd!:))) De működik a dolog, tényleg. Szóval átb.sztuk az öféseket rendesen. A mai újságban Pilla mellettünk kampányol, hogy mindenki szavazzon Csabára, mi meg a Tüskében adunk a pofájára! Azt hiszik, hogy majd ők adják a testületet. :))) Mi meg majd átadjuk a helyünket nekik. :))) Ekkora marhákat! :)))
Meg fognak lepődni! Még egy hét van hátra, de gyakorlatilag a szoci szavazatokkal mi már nyertünk! 20 évre bebetonozzuk magunkat! Sanyi, meg Zsolti pártfeladattal jött. Nem lesz itt több baloldali induló!:))) Szavazó se nagyon.:))) A fiúk négy év alatt lerendezik. Profi a csapat! Nem lesz itt szélsőséges se!:))) Csak mi!:))) Csak a Csabesz!!!
Köszi Laci, köszi Pilla, köszi szocik!
Na, meg az sem volt kutya,ahogy Csesznok Robival a választási bizottság elnökével kampányoltatok a gimiben! Teljesen törvénytelenül. Az igazgató úr meghálálta a kinevezést. Igaz nagy a megfelelési kényszer, de láthatóan igyekszik! (Nagy nyelv a Fideszért effektus.)
TörlésÁrpi, te nagyon hülye! Hát te mocskolódsz a szennylapodban már évek óta! Ezért nem volt idő a városfejlesztésre, mert nem értetek rá a mocskolódástól! Most meg másokra kened? Neked aztán vastag bőr van a pofádon!
VálaszTörlésAmi sz óriásplakátról lemaradt. Íme a nevek:
VálaszTörlésBalsai Tamás
Sipos Attila
Kádas Imre
Bíró Imre
Farkas István
Eperjesi László
Gál Tibor
Miriszlai Miklós
Árpád, ha olyan messze laknál, mint amennyire hülye vagy, sosem érnél haza!Kéne még a maradék konc! Ezt benézted!Annyi esélyed van, mint a trójai falónak az epsoni derbin!Azért nyomjad még debilkém, nagyon jól mulatunk!Hátradőlünk és kérünk egy kávét...
VálaszTörlésElcsicsereghetnéd bülbülszavú árpilla, hova lett a 800 millából félmilliárdocska?Közpénzecske!Meglesz az és ez nem fenyegetés, hanem igéret!!!
VálaszTörlésJól jegyezd meg árpilla!
VálaszTörlésAkinek ilyen szövetségesei vannak, annak már nincs szüksége ellenségekre.
Rajtatok csak röhögni lehet. Majd most jön a testi-lelki jó barát istenítése a Tüske Csabi helyett?:)))
Mert a lányoktól Árpilla már régen elhatárolódott:)))
A történet olvasása közben az embernek valóban az az érzése, hogy időutazásban vesz részt, és Rákosi-korban vagyunk. Ezt az eseménysorozatot igen alaposan megkoreografálták. Döbbenetes az, hogy a Füzesabonyi Önkormányzati Hivatal jegyzője (a törvényesség őre), pénzügyi irodavezetője, jogi irodavezetője aktív részesei voltak a történéseknek. Ezek az emberek köztisztviselők, és - ha jól tudom - esküt is tettek. Vajon mire? A képviselők, akik szintén esküt tettek - na, itt is az a nagy kérdés, hogy mire tettek esküt.
VálaszTörlésAz írásból kiolvasható, hogy Laminé politikai ellenfelei igen korán elkezdték a választásokra való felkészülést. Nincs is ezzel semmi baj, a választás egy harc. Nem a harc ténye a baj, hanem a tisztesség hiánya.
Jelenleg hatalmas a tenni akarás Füzesabonyban. Mindenki építeni akar, de azt nem veszik észre, hogy Laminé is tervezte , és hogy bántották érte. A plakátokról és a bejegyzésekből kiderül, hogy pont azt és úgy szeretnék, ahogy Laminé és csapata egykor a lakossággal egyetértésben tervezte.
Volt már Füzesabonynak országgyűlési képviselő polgármestere. Mégsem hozott Füzesabonynak semmit, semmi fejlesztést, semmi beruházást, semmi tőkét.
Füzesabonynak szintén volt a Megyei Közgyűlésben képviselője. Ő sem tudott hozni Füzesabonynak semmit, semmi fejlesztést, semmi beruházást, semmi tőkét. Most mint önkormányzati képviselő hogyan képzeli, hogy meg tudja valósítani, ha a közgyűlésben nem sikerült?
Személy szerint köszönöm, hogy Laminé írásbeli tanúvallomását itt, a Fürkészőn is olvashatja mindenki. Példaértékű.
Mindezeket figyelembe véve gondoljuk meg a választást, hogy kit szeretnénk polgármesternek.